OPGELOST: Opstarten vanaf usb

Beste allen,

Op 16 februari 2015 00:15 schreef Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl>:
Op 15-02-15 om 19:54 schreef Geert Stappers:

knip

> Mijn inschatting is dat de Toshiba  "UEFI" wil booten

Een juiste inschatting.

> en de USB-stick is "BIOS".
>
> Ik zie twee mogelijkheden:
> * Tegen de Toshiba zeggen dat ie "legacy boot" (BIOS) moet doen.

In veel gevallen is het mogelijk om beide te kunnen booten, dus zowel
UEFI als "legacy bios". CSM heet dat in een UEFI bios.

Heb in de BIOS-instellingen inderdaad gevonden dat er een keuzemogelijkheid is tussen UEFI en CSM.
Na omschakelen kan ik idd via usb met een andere besturingssysteem opstarten.
En ook middels een externe CDROM-drive.
Lekker mijn eigen distributie kunnen installeren.
Het leuke is dat 8.1 nu niet meer kan opstarten .
Geen probleem, staat er nog op ( 60 GB ruimte gereserveerd, waarvan 28 gebruikt wordt ) en zou eventueel ooit nog eens gebruikt kunnen worden.
Ik ben helemaal happy.

Dank je Geert en Paul.

Groeten,

René.