Opstarten vanaf usb

Mogelijk off-topic, omdat het niet een specifiek debian onderwerp is, wil ik mijn item toch voorleggen aan deze mailing-lijst.

Ik heb een usb-stick waar Knoppix op staat.
Als ik die in mijn Dell Inspiron laptop steek met opstartvoorkeur USB , start knoppix op.

Nu is die Dell aan vervanging toe en heb ik een Toshiba L50-B-1U4 ( jawel met ssd-schijf ) aangeschaft.

Daar staat een 8.1 besturingssystem op. Gelukkig is er een manier om aan te geven wat de opstartvoorkeur is. Deze ingesteld op USB als eerste.

Euhhhh, 8.1 blijft opstarten ondanks dat ik de led in de usb-stick zie knipperen.

Iemand enig idee hoe ik dit recht kan zetten ?

Groeten. ( en nog een fijne carnaval gewenst ),

René.