Re: ander woord voor hulpmiddel

Op 02-02-15 om 12:08 schreef Geert Stappers:

> De engelse woorden  "Accessories" en  "Utilities" zijn beiden vertaalt
> naar  "Hulpmiddelen". Dat heeft wat vreemde bijwerkingen.
>
> Welke synoniemen voor hulpmiddelen kennen wij allemaal?

Het lijkt mij een optie om het engelse begrip "Accessoiries" te vertalen
naar "Accessoires", wat volgens mij correct Nederlands is.

Maar als ik het goed begrijp staan in de map "Utilities" de Gnome
specifieke hulpmiddelen. Dus wat ook zou kunnen is om "Utilities" te
vertalen naar "Gnome hulpmiddelen" o.i.d.
Zelf zou ik overigens "Gnome tools" mooier vinden, maar misschien is dat
niet Nederlands genoeg.