Re: Re: Raar probleem met Gnome in Jessie

Dag Paul,

Frans Spiesschaert schreef op vr 30-01-2015 om 00:21 [+0100]:
> Dag Paul,

> Ik heb het source-pakket van gnome-menus eens bekeken,
> maar ik heb niet de indruk dat het probleem daar te
> situeren valt. En zelf ken ik onvoldoende van de
> inwendige keuken om een idee te hebben waar dan wel.
> Weet iemand anders het wel? Of misschien hoe achterhaald
> kan worden in welk specifiek pakket het probleem te vinden is?

Ik ben hier wat kort door de bocht gegaan, door in de broncode enkel
naar het debian-specifieke deel te kijken.
De fout blijkt wel degelijk te zitten in gnome-menus, maar dan wel in de
upstream tarball.
De laatste vertaler daar was Wouter Bolsterlee <wbolster@gnome.org> en
het Nederlandstalige team van vertalers wordt gecoördineerd via de
mailinglijst "Dutch <vertaling@vrijschrift.org>"
Debian past reeds enkele debian-specifieke patches toe op deze tarball.
Het valt te proberen om er eentje extra te maken om dit vertaalprobleem
te verhelpen. Ik wil het eventueel wel proberen, omdat het slechts om
een weinig ingrijpende verandering gaat (al zou het me wel wat
studeerwerk vragen omdat ik geen programmeerachtergrond heb). Maar
wellicht is het toch aan te raden om eerst op de mailinglijst van
debian-gnome (debian-gtk-gnome@lists.debian.org) het bestaan van het
probleem te melden en te toetsen of men een patch om dit te verhelpen in
overweging zou willen nemen.
Voel jij je geroepen?

P.S. Ik ben niet geabonneerd op deze mailinglijst (en ook niet op die
van gnome-gtk). Dus graag ook een Cc naar mij in geval van een antwoord.

Groetjes,
Frans

===
http://home.base.be/vt6362833/