Re: Disk blijft 100% vol

Op 30-01-15 om 18:36 schreef Paul Gevers:

> Ik heb dit probleem ook wel eens gehad dat er een process aan het
> schrijven was, en dat bleef doen toen ik bestanden verwijderde.

Dat kan natuurlijk als bestanden open zijn. Maar dit is een backup
server, dus die bestanden in de backup zijn nooit open.

> Het OS
> wil ook wel eens meer toestaan op een FS dan er plek is. Ik vermoed dat
> er wat spare ruimte is.

> Met bovenstaande verklaring kan dat dus alleen als het na het rebooten
> ook weer vol schrijft. Zoiets wil ooit wel gebeuren met een log file die
> extreem snel gevuld wordt. (Het zijn maar ideeen om te debuggen).

Ja ik ken het. Maar dat is hier niet het geval. Hij zegt nu in feite ook
dat het filesysteem 10G ruimte vrij heeft (grootte minus gebruikt), maar
toch is er geen ruimte beschikbaar:

xen5:/etc/init.d# df -h
Bestandssysteem Grootte Gebruikt Besch Geb% Aangekoppeld op
rootfs             214G     204G     0 100% /
(...)

xen5:/etc/init.d# df
Bestandssysteem 1K-blokken  Gebruikt Beschikbaar Geb% Aangekoppeld op
rootfs           223667788 213782644           0 100% /

Erg vreemd.