Re: Java 8

Op Monday 24 Nov 2014 21:18 CET schreef Thijs Kinkhorst:

> Debian Wheezy bevat zowel Java 6 als Java 7. Door openjdk-7-jdk te
> installeren heb je Java 7 aan je systeem toegevoegd, maar Java 6 is
> er ook nog.
>
> Er zijn twee opties: 1) Als je Java 6 niet meer wilt gebruiken:
> apt-get remove openjdk-6-jdk. Daarmee verwijder je Java 6, Java 7
> wordt dan de default. 2) Als je beide op het systeem wilt houden
> maar 7 de default wilt maken, moet je "update-alternatives"
> gebruiken om in te stellen naar welk van de twee het commando "java"
> verwijst.

Ik heb optie 2 gebruikt, dat werkte als een speer.

> De Java 8 uit de onderwerpsregel is niet beschikbaar op Wheezy.

Ja, domme fout. Op dit moment werk ik nog met openSUSE, maar ik ben
bezig met de transitie naar Debian. Op openSUSE staat default Java 7.
Op Debian 6. Ik wilde in principe naar 8, maar Wheezy gaat standaard
niet verder dan 7. Dus ik had Java 7 als onderwerp moeten gebruiken.

Er zijn wel hacks om Java 8 op je Wheezy te krijgen, maar op dit
moment vind ik de urgentie niet hoog genoeg om een hack toe te passen.

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer