Re: Java 8

On 11/25/2014 09:40 AM, Paul van der Vlis wrote:
Op 25-11-14 om 08:42 schreef Jan-Rens Reitsma:

Misschien moeten er nog links of "PATH"-variabelen in
configuratiebestanden naar de java-1.7.0 binary aangepast worden.

Volg dus eerst de links door te beginnen met:

$ ls -l /usr/bin | grep java

etc ... tot je de link naar de java 1.6.0- of 1.7.0-versie gevonden hebt.

Daarvoor is juist het update-alternatived mechanisme:
update-alternatives --config java

Daar kun je kiezen welke java je wilt, en wordt alles goed gezet.
Zie ook "man update-alternatives".

Handig, ik zie het. Ik begrijp dat update-alternatives de configuratie van de jvm onder bash aanpast.

Tot op heden runde ik java-bytecode meestal in een IDE, onder Apache of in de applet-viewer van een browser en niet rechtstreeks vanaf de commandline. De configuratie van jvm's onder verschillende applicaties moet volgens mij meestal apart aangepast worden.

Om te kijken welke alternatives er allemaal zijn doe ik dit:
ls -l /etc/alternatives

Vervolgens worden de verschillende java-links in /etc/alternatives/ bij mij gelinkt naar toepassingen in /usr/lib/jvm/. Ik weet niet zeker of toepassingen als Eclipse en Apache dezelfde links gebruiken als bash. Ik denk dat de opties en omgevingsvariabelen voor een aantal andere applicaties die een jvm gebruiken, apart aangepast moeten worden.

Mvg,
Jan-Rens.