Re: Hardware decoding videokaart

Op 21-11-14 om 12:43 schreef Jelle de Jong:
> [...]

Welke driver bedoel je precies, gewoon de RADEON driver?
Die wordt altijd wel gebruikt.

server2:/home/paul# grep -i Loadmodule /var/log/Xorg.0.log
[   278.906] (II) LoadModule: "extmod"
[   279.066] (II) LoadModule: "dbe"
[   279.067] (II) LoadModule: "glx"
[   279.166] (II) LoadModule: "record"
[   279.213] (II) LoadModule: "dri"
[   279.379] (II) LoadModule: "dri2"
[   279.382] (II) LoadModule: "ati"
[   279.428] (II) LoadModule: "radeon"
[   279.531] (II) LoadModule: "vesa"
[   279.658] (II) LoadModule: "fbdev"
[   279.706] (II) LoadModule: "fbdevhw"
[   279.990] (II) LoadModule: "exa"
[   280.093] (II) LoadModule: "fb"
[   280.100] (II) LoadModule: "ramdac"
[   280.100] (II) UnloadModule: "vesa"
[   280.101] (II) UnloadModule: "fbdev"
[   282.809] (II) LoadModule: "evdev"
[239162.293] (II) UnloadModule: "evdev"
[532760.549] (II) UnloadModule: "evdev"

Bij FPS resultaten denk ik aan 3D en wellicht aan hardware accelerated
2D, maar niet aan hardware video decoding. Dat lijkt me toch wat anders.
Alhoewel er wellicht ook een bepaalde FPS nodig is. Kun je zeggen welke?

> Voor specifieke decodering van video, misschien met ffmpeg de FPS testen
> doen. Verder de CPU belasting bij houden.

De CPU belasting op een machine was te hoog (2.7 op een dual core
processor), en volgens radeontop had de GPU weinig te doen. Ik denk dat
de hardware decoding niet functioneerde. Maar dat zou ik eigenlijk wel
graag zeker willen weten. Veel processors op machines die ik beheer
kunnen het namelijk wel prima aan.
3D deed het overigens wel op de probleem-machine.