Hardware decoding videokaart

Hallo,

Hoe kom ik erachter of de hardware decoding van een GPU voor het
weergeven van video werkt?  Het gaat me vooral om AMD/ATI.

Achtergrond:

Ik heb een klant die ontevreden was over de kwaliteit van de video
weergave als deze full-screen is. Ik heb wat verbetering weten aan te
brengen, maar het was nog steeds maar een magere voldoende.

Wat ik zag was dat de CPU overbelast werd, terwijl de GPU niet veel te
doen had. Bij HTML5 was de kwaliteit redelijk, maar bij flash was hij
toch te matig, zeker onder Iceweasel (Chromium was beter).

Er zit een Intel Core2duo e4600 CPU in (2.4Ghz, en een Radeon HD3450.

Het bleek dat er op het moederbord ook nog een GPU zat van Intel, na het
eruit slopen van de Radeon kaart functioneerde het weergeven van video
opeens prima. De CPU wordt niet meer te zwaar belast.

Het lijkt er op dat bij de Radeon de hardware decoding het niet deed,
terwijl het vinkje bij flash toch echt aan stond.