Re: Speciale tekens in bestandsnamen van oude files

Paul van der Vlis schreef op zo 09-11-2014 om 11:17 [+0100]:
> Het probleem is eigenlijk dat er vaak oude en nieuwe bestanden door
> elkaar staan in een archief, waarbij die enkele bestanden met speciale
> tekens in de bestandsnaam niet zo opvallen. Wat je eigenlijk zou willen
> is een test met bijvoorbeeld find of het zo'n oud bestand is, en zo ja
> daar een conversie op loslaten.
> Dat is misschien iets voor een volgende keer...

Ik herinner me net dat er vroeger een nautilus-plugin was die je in het
context-menu de optie gaf om dergelijke "foute" bestandsnamen te
converteren naar de meest waarschijnlijke alternatieven.  Geen idee of
die nog bestaat (of dat er gelijkaardige plugins bestaan voor andere
file managers).

--
Jan Claeys