Re: NetworkManager aparaat beheer, lessons learned

On Sun, Nov 09, 2014 at 08:42:10AM +0100, Wouter Verhelst wrote:

> Als je dat wel wilt, dan moet je de configuratie voor eth0 uit
> /etc/network/interfaces gooien.
>
> Dit is een Debian-specifieke change, die wel zinvol is IMO.

Jawel.

In https://lists.debian.org/debian-user-dutch/2014/11/msg00073.html was reeds
een afmelding dat duidelijk was hoe te verhelpen.

Op https://lists.debian.org/debian-user-dutch/2014/11/ is te zien dat ik
twee keer dezelfde posting deed. Eentje in een bestaande thread ( "thread stealing" )
en eentje in een verse thread.

Lessons learned:
* Dat NetworkManager van ifupdown configuratie afblijft.
* Hoe ifupdown configuratie vrij te geven zodat NetworkManager er wel wat mee doet.
* Kiezen of een nieuw bericht naar de lijst of een "antwoord" met aangepast Subject
  waarbij het "In-Reply-To: veld" _wel_ is weggehaald.
* Niet als nog een verse thread starten als het kwaad reeds geschied is.

Leven en laten leven