Chromium probleem en oplossing

Hallo,

Naast Iceweasel gebruik ik ook wel Chromium. Sinds kort wou dit
programma alleen nog maar full-screen draaien (ik zie wel de
window-decoraties, deze kan ik aan en uitzetten).

Sinds kort heb ik twee monitoren aan mijn computer, dat bleek met elkaar
te maken te hebben. Chromium opent nu altijd full-screen op de tweede
monitor, en ik had daar niets meer over te zeggen, kon hem hooguit uit
zetten of niet tonen. Maar kleiner ging niet, ook op het andere scherm
zetten ging niet.

Op internet vond ik allerlei oplossingen die het bij mij niet deden.

Uiteindelijk zelf een oplossing gevonden: zet in de systeem instellingen
de tweede monitor uit, en dan werkt Chromium weer normaal.

Ook toen ik de tweede monitor weer aanzette en Chromium daar full-screen
startte kwam het probleem niet terug.

Het was er wel weer toen ik een Youtube filmpje full-screen afspeelde,
dus een reproduceerbaar probleem.

Wat ik nu heb gedaan is boven met de rechtermuis knop op de menubalk van
Chromium geklikt en daar gekozen voor "use system titlebar and borders",
en nu kan ik wel rustig naar Youtube films full-screen kijken, en daarna
toch Chromium kleiner maken.

Bedenk dat Chromium vroeger GTK gebruikte, maar nu Aura.