Re: Zentyal voor Debian [was: Re: locales en_US.UTF-8]

On Tue, 2014-11-04 at 13:20 +0100, Germ van Ek | Esyst wrote:
> Ik ben van Zentyal afgestapt omdat ik het maar een buggy gedoe vind.

Dat kan ik ondersteunen. Versie 2 en 4 zijn stable. Versie 3 re based.

>  Wij gebruiken nu Ubuntu 14.04 met Samba 4. Dit omdat hun Samba4
> pakketten aardig voor liepen, en dit in combinatie met een
> long-term-support release vond ik aantrekkelijk.
> Met wat zoeken vind je vast wel binaries voor een recente Samba4 op
> Debian, en anders kun je ze zelf bouwen natuurlijk.

In zentyal distribueren zij een patched samba. Zie zentyal1 & zentyal2.

http://archive.zentyal.org/zentyal/pool/main/s/samba4/

> Beheer doen we met de standaard Microsoft tools, ik zie niet in waarom
> je een 3rd party GUI zou gebruiken als er gewoon een gratis GUI
> beschikbaar is die al lang bestaat en stabiel is.
>
> Ik heb het originele mailtje van deze mailthread niet meer, dus weet
> niet of je iets zoekt voor een simpele NAS of een AD omgeving. Voor
> een simpele NAS zou je ook Samba 3 in combinatie met Webmin oid kunt
> gebruiken.

Webmin lijkt mij in der daad een redelijk alternatief. Volgens mij zijn
ze beide in Perl geschreven.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel