Re: Dovecot export & import

Hi
> Ga vandaag een server upgrade doen. Of eigenlijk een fresh install. Bij
> de installatie heb ik hiervoor een tweede root partitie vrij gehouden.
>
> Mocht het vandaag dan niet lukken, reboot en alles draait weer.
>
> Nu draait ik op de oude partitie onder andere een dovecot imap server.
> Ik heb al even gekeken, maar een cp -a van /var/vmail naar de nieuwe
> partitie gaat niet echt werken. Gaat om versie verschillen, dus kan ik
> me wel iets bij voorstellen.
Denk dat het in ieder geval handig is om te vermelden om welke distro en
versie van dovocot het gaat.
> Even over nagedacht, maar bestaat er niet een slimme manier om de mail
> boxen die in dovecot staan te exporteren en na reboot van de nieuwe
> partitie de mail weer in dovecot te importeren?
Mijn ervaring is overigens dat dovecot prima van de ene versie naar de
andere versie te upgraden is. Kijk even in /usr/share/dovecot-*/upgrade
oid daar kun je eventuele upgrade paden/tips vinden.

Groet,
Martijn van Brummelen