Re: Wine op een 64-bits systeem

Willem Jager schreef:
> Ik heb wine (en q4wine) geïnstalleerd op een 64-bits systeem en er
> geen problemen mee ondervonden.
> Onder squeeze gebruikte ik het al, maar dit was i386, bij de overgang
> naar wheezy ben ik overgestapt naar AMD64
> en heb ik wine weer geïnstalleerd en het werkt wederom naar
> tevredenheid.

Op mijn oude i386 had ik RealPlayer, ik heb het met gdebi geprobeerd te
installeren op amd64, er werden ook allerlei i386-bestanden geïnstalleerd,
het werkte niet, maar ik zag ook geen mogelijkheid om alle extra
geïnstalleerde 'rommel' weer te verwijderen. Vandaar dat ik er nu wat
huiverig voor was.
(De beste vervanging voor RealPlayer die ik tot nu toe vond: smplayer.)

Heb het er dus nu maar op gewaagd om wine te installeren op amd64, maar
loop toch tegen problemen aan als ik het na installatie uitprobeer:

wine "/home/sh/.wine/drive_c/VanDale/Grote woordenboeken/Engels/VDEN.exe"
err:service:validate_service_config Service L"Adovtmveroerv" is Win32 but has no image path seterr:service:scmdatabase_load_services Invalid configuration of service L"Adovtmveroerv" - skipping
wine: cannot find L"c:\\windows\\system32\\=.exe"
Wine cannot find the ncurses library (libncurses.so.5).

libncurses.so.5 bestaat toch wel degelijk als
/lib/x86_64-linux-gnu/libncurses.so.5.

En een aantal pop-up-venstertjes:
LoadLibrary failed (CDSERV32)
LoadLibrary failed (HBSERV32)
LoadLibrary failed (THSQRY32)
LoadLibrary failed (CDCLNT32)
LoadLibrary failed (CDUTIL32)
LoadLibrary failed (GB)
LoadLibrary failed (CDSERV32)

Nu heb ik ~/.wine, met alle geïnstalleerde programma's, van mijn oude
32-bits systeem gekopieerd. Is dat misschien het probleem, en heb jij
alle programma's opnieuw in Wine geïnstalleerd?