Re: Fork debian als systemd? (rant waarschuwing)

On 10/30/2014 12:18 AM, Wouter Verhelst wrote:

Hoi,

> Forken is een basisrecht in de open source wereld:
(...)
> Daar is niks mis mee; als mensen Debian willen forken
> om niet met systemd te moeten omgaan, dan moeten ze dat vooral doen.
>
> Of ze succes gaan hebben kan ik niet vertellen, maar dat zien we later
> wel.

Me ergens aan storen is ook een basisrecht. ;-)

Maar even serieus: het idee om te forken an sich stoort mij niet: ze
gaan hun goddelijke gang maar en we zien inderdaad wel of ze succes hebben.

Maar als je serieus wilt forken, dan fork je gewoon. Nu is de boodschap:
"geen systemd anders forken we". Dat vind ik dreigen en jengelen. En
daar stoor ik me wel aan.

groet,

Winfried