Re: Bootable USB stick voor verschillende computers en eth0

op 26-10-14 15:06, Frans van Berckel schreef:
> Heb een USB stick gemaakt waarmee ik kan booten. Als je deze voor
> verschillende machines wil gebruiken, krijg je een rename van eth0.
>
> Dat komt door udev. En is zoals het moet. In mijn geval is dat alleen
> niet zo handig, als je 'm voor verschillende machines wil gebruiken.
>
> Als ik bij het starten /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules eerst
> weer even schoon zou kunnen maken, is het probleem opgelost.
>
> Maar wat is een slimme plaats en hoe zou jij dat doen?

Voorkomen is beter dan genezen. Volgens mij kun je dit probleem oplossen
door er voor te zorgen dat de boel helemaal niet genoteerd wrodt in dat
bestand.

Als ik me niet vergis is het een kwestie van dit bestand wissen, of
verplaatsen naar een plek waar het geen kwaad kan:
/lib/udev/rules.d/75-persistent-net-generator.rules

Dit is bij Debian Wheezy. Mocht je Jessie gebruiken dan is het wellicht
slim om even bovenin  /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules te
kijken, daar staat waarschijnlijk welk script verantwoordelijk is voor
het aanmaken of bijwerken ervan.