Re: i386_64 iso?

On Sat, Oct 25, 2014 at 12:33:46PM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Dat is inderdaad wat lastig.
>
> Kenshi Muto maakte in het verleden wel backports van de installer, maar
> dat heeft hij al enige tijd niet meer gedaan.
>
> Wat ik zou doen als ik het zou willen, is het systeem eerst inrichten op
> een machine met een chipset die wel ondersteund wordt.
> Dan de 3.16 kernel installeren uit wheezy-backports [1]
> Dan de disk overzetten.
>
> Maar waarschijnlijk is testing installeren de betere oplossing.

Wat heet ondersteuning?

Waarschijnlijk doel je op enkele tweaks om de laatste snelheid uit het
systeem te krijgen of enkele speciale features als sensoren op het MB.

Ik zou de gok stable te installeren best durven nemen, tenminste als de
netwerkkaart ondersteund wordt, want die vind ik wel belangrijk bij
installatie.  De rest werkt voor de installatie meestal wel in
compatibiliteitsmode.

Met een standaard USB netwerkinstall kost het hooguit iets meer tijd,
maar levert het geen extra afval op. Desnoods download je vooraf beide
images.

Na installatie moet je dan wel zo snel mogelijk de meest recente kernel
installeren.

Met vriendelijke groet,
Huub