rsyncen en bestandsveranderingen

Ik wil een groot aantal bestanden delen, naar bijvoorbeeld vier
locaties, elders in het land. En deze verbinden via internet.

De gedachte is, dat deze muziek bestanden bijna allemaal aangepast
moeten worden. Soms alleen hernoemen of moet de metadata worden
aangepast. En soms verwijder je deze gewoon, omdat ie dubbel is.

Dit werk is dan te verdelen. Vele handen maken licht werk.

De vraag is alleen hoe laat je deze aanpassingen ook op de locaties
plaats vinden? Heb wel eens van rsync gehoord. Of zijn er betere tools?

Ik heb ook een alternatief plan. Helemaal niet syncen! Maar de bestanden
aanpassen met bijvoorbeeld een webtool. Er is zoiets als pyd.io, maar
ook hier geld, zijn er een betere multi user applicaties beschikbaar?

Ik realiseer me wel dat je, voor bijvoorbeeld de backup, dan toch weer
iets van een sync tool nodig hebt. Al is dat dan local only.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel