Re: Lijst met ondersteunde devices genereren

op 08-10-14 06:30, Geert Stappers schreef:

> Zie ook https://www.h-node.org/   een project van de FSF.

H-node is zeker interessant. Maar volgens mij niet vergelijkbaar met de
lijst die ik gegenereerd heb.

Hoe bruikbaar mijn lijst in de praktijk is, zal zich nog moeten bewijzen.

Voordeel lijkt me dat hij automatisch gegenereerd wordt, en dat de kans
op menselijke fouten daardoor kleiner is.

Verder lijkt me dat hij "compleet" is voor een bepaald kernel. Als een
device er niet in staat, weet je dat er geen ondersteuning is.

Ik zal de link hier nogmaals noemen:
http://www.vandervlis.nl/devices/

Ik heb de lijst nu van twee kernels. Wat me opvalt is dat er in het
nieuwe kernel (3.16.0) behoorlijk veel meer unieke devices ondersteund
worden dan in het oude (3.2.0-4):
6752 USB devices (was 5942), 4993 PCI devices (was 4212).

> Mooi toch. Het betekent dat er ontwikkeling is.

Er komen steeds nieuwe devices bij, dus je zult altijd bezig blijven...