Re: bash vraag - gesloten

op 06-10-14 13:47, plaater schreef:
> Nadat ik in Synaptic Debian "Sid" unstable geactiveerd heb wordt ik nu
> geconfronteerd met een update van meer dan 1600 pakketten.
> Dat heb ik een paar maanden geleden ook gedaan, met als gevolg een
> systeem waar meerdere pakketten ( bvb. gedit ) op verdwenen waren.
> Uiteindelijk heb ik Wheezy maar weer opnieuw geïnstalleerd.

Dat lijkt me heel verstandig.

> Voor zo'n WiFi-kaartje ga ik dat niet meer doen.

Doe dat maar beter helemaal nooit, tenzij je je met ontwikkeling van de
volgende versie wilt bezig houden.

Ga in plaats daarvan eens naar backoports kijken.
http://backports.debian.org/

Voor deze wifi stick boot dat overigens geen oplossing, maar vaak helpt
het wel om bijvoorbeeld een nieuwer kernel te installeren.

> Ik laat het hierbij.

Maar leer er van, en koop niet zomaar wat. Tenzij het terug kan.

Nu snap ik best dat je dacht: ha, er is ondersteuning voor Linux want er
zit een driver bij. Maar dat is naar mijn mening een verkeerde gedachte.
Want je wilt niet ingewikkeld hoeven compileren, je wilt dat de boel
gewoon werkt. En als de driver al in Linux aanwezig is, heb je geen
driver van de leverancier nodig.