Re: USB handshakes, standaard protocollen en USB ID's

On Fri, Oct 03, 2014 at 11:45:38AM +0200, Winfried Tilanus wrote:
> On 01-10-14 19:03, Jan-Rens Reitsma wrote:
>
> Hoi,

> Daarom heb ik een tijd lang ook bij hardened systemen standaard in de
> BIOS USB uitgezet. Helaas was dat wat onhandig soms, maar eigenlijk zou
> ik het nog steeds moeten doen...

Uitzetten via sysctl vind ik zelf een relatief charmante oplossing.

"Any attempted USB device insertion will be logged. This option is intended
to be used against custom USB devices designed to exploit vulnerabilities
in various USB device drivers."

Volgens mij standaard kernel patch in Hardened Gentoo, niet in Debian.
Dan zit je wel in de categorie safety first en moet je wel genoegen nemen

Met vriendelijke groet,
Huub
met de nodige beperkingen in het gebruik.