Re: missing some output

op 26-09-14 14:55, Paul van der Vlis schreef:

> Er zijn nu dus twee dingen die ik nog wil uitzoeken:
> - waarom geen meldingen van startende services?

Ik had in /etc/default/grub het volgende toegevoegd aan het einde:
GRUB_TERMINAL="console serial"
GRUB_CMDLINE_LINUX="console=tty0 console=ttyS2,115200n81"
GRUB_SERIAL_COMMAND="serial --unit=1 --speed=115200 --stop=1"

De "ttyS2" bleek fout te zijn, en rare effecten te hebben. Nu ik er
"ttyS1" van gemaakt heb zie ik alle meldingen, zowel op het scherm als
op de serial console.

> - waarom zie ik de meldingen van initrd niet via de seriele console?

Die zie ik nu ook.

Verder meldde ik dat de machine niet wou starten zonder "quiet", dat
probleem is nu ook opgelost. Ook kan ik booten in single-user mode.

Het enige wat me nog wat stoort is dat ik soms kernel messages dwars
door mijn serial console heen krijg, bijvoorbeeld meldingen van
iptables. Maar dat is eigenlijk alleen zonder "quiet", dus bijvoorbeeld
in single-user mode.

Dus ik ben blij, eindelijk opgelost!