Re: USB handshakes, standaard protocollen en USB ID's

On 10/01/2014 06:29 PM, Jan Claeys wrote:
Paul van der Vlis schreef op wo 01-10-2014 om 17:51 [+0200]:
Maar de rest zal naar ik verwacht door het OS worden gedaan. Het lijkt
me namelijk gevaarlijk als het apparaat zelf wat zou kunnen/mogen.

Dat is het vaak ook!

(Denk maar eens na over wat een USB-apparaat dat beweert een muis en/of
toetsenbord te zijn kan doen met je systeem zonder dat jij iets hoeft te
doen behalve het in te pluggen!)

Als ik me niet vergis dan kunnen er 16 of 32 USB-devices via een USB-poort met een host communiceren. Een USB-stick kan bijvoorbeeld ook een USB-hub met daaraan een muis, een toetsenbord, een webcam, een DVD-drive, een netwerkkaart en nog meer dan tien andere USB-devices simuleren.

De mogelijkheden die USB-devices bieden lijken haast onbegrensd. ;)

Groeten,
Jan-Rens.