Lijst met ondersteunde devices genereren

Hoi,

Ik bedacht me gisteravond dat ik ooit eens een script gemaakt heb wat
alle modules bij langs ging, en dan opvroeg welke apparaten ondersteund
werden [1]. Het genereerd een enorm lange lijst met modules en de
apparaten die ondersteund worden.

Ik heb het script terug gevonden en laten draaien, ik vond 5942 USB
apparaten en 4212 PCI apparaten die ondersteund worden (3.2 kernel).

Op zich interessant vind ik, je kunt zien welke apparaten ondersteund
wroden. Er staan dit soort regels in:
------
/lib/modules/3.2.0-4-amd64/kernel/drivers/media/video/gspca/gspca_sunplus.ko
USB: 041E:400B Creative Technology, Ltd PC-Cam 600
USB: 041E:4012 Creative Technology, Ltd PC-CAM350
USB: 041E:4013 Creative Technology, Ltd PC-Cam 750
(...)
------

Ik heb het resultaat hier neergezet:
http://vandervlis.nl/devices
De bovenste modules hebben geen gekoppelde devices, dus scroll een
beetje naar beneden.

Wat denken jullie, is het interessant zo'n lijst te publiceren?

Het device-id van René zat er overigens niet bij.

[1] Ik gebruik voor het opvragen van de devices een script van Frank Lin
PIAT. Het is dus niet echt eigen werk.