Re: bash vraag

Paul van der Vlis schreef op di 30-09-2014 om 21:04 [+0200]:
> Ik vraag me nog wel af waar staat welke driver(s) een bepaald
> device-id nodig heeft. Als ik me niet vergis is dat andersom, en staat
> in een driver welke apparaten hem nodig hebben. Correct?

Als ik me goed herinner heeft elke driver en tabel met ondersteunde
USB-IDs die het USB-onderdeel van de kernel kan gebruiken om een
geschikte driver te vinden.  Soms kunnen er ook meerdere drivers zijn
die hetzelfde apparaat ondersteunen (dan wint normaal de "eerste", als
die niet geblacklist is).

Er zijn ook "generieke" stuurprogramma's voor gestandaardiseerde
USB-functionaliteit zoals USB Mass Storage (vb. memory sticks & externe
harde schijven), USB PTP (gebruikt door sommige camera's & printers om
bestanden uit te wisselen), USB serial, USB HID (muizen &
toetsenborden), USB Audio (speakers & headsets met ingebouwde simpele
"geluidskaart"), etc.

> En waarop matched hij, op een device-id of op de beschrijving van het
> device?

Op het device-ID (de beschrijving kan immers veranderen, en is bedoeld
om een "menselijke interface" te kunnen tonen).

Klopt.

--
JanC