Re: bash vraag

Beste ....,

Met excuses voor de late verzending.
Deze mail staat al een hele dag in concept.

Op 28 september 2014 23:36 schreef Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl>:
op 28-09-14 21:59, plaater schreef:

> Mijn laptop heeft alleen een WiFi-g adapater.
> Heb nu een USB-WiFi-bgn adapter bijgekocht voor betere verbinding.
> Het betreft de MT7601 van Mediatek.
> Op mini-cd is de driver voor Linux bijgeleverd.

Als er een Linux driver wordt meegeleverd, wordt ik altijd erg kritisch.
Dat vind ik geen goed teken.

Volgens mij is dit echter een stick met een Ralink RT2870 chip, waarvoor
er gewoon support zit in Debian stable. Wat je echter nodig hebt is het
"firmware-ralink" package, wat in non-free zit.

>     Vraag me altijd af, zit
>     deze niet reeds in de kernel?
>
> Nee, de kernel kent het apparaat niet ( als ik hardwarematig de WiFi
> adapter uit zet en weer opstart ), zie het ook niet terug in lspci.

Als het een USB apparaat is, moet je ook lsusb doen ;-)

Hmm, vergeetachtigheid komt met de leeftijd.

lsusb levert inderdaad
Bus 001 Device 003: ID 148f:7601 Ralink Technology, Corp.
op.
Middels "apt-get install firmware-ralink" e.e.a. laten installeren.
Biedt echter geen soulaas.
Moet ik nog iets instellen ?

René.