Re: IPMI

On Sun, Sep 28, 2014 at 02:39:04PM +0200, Jan-Rens Reitsma wrote:

> Is een IMPI hetzelfde als het extra besturingssysteem zoals dat in (de
> grotere en nieuwere) HP Proliant-servers toegepast wordt? Volgens mij heeft
> het "computertje" dat de server in de gaten houdt,

Ja. En nee.

IPMI is een cross-system standaard om zo'n computertjes aan te sturen via
specifieke protocols. iLO is de HP ProLiant-versie van IPMI, maar alle
fabrikanten hebben zo hun eigen systeem.

De meeste van die IPMI-controllers hebben ook een webinterface. Je *moet* die
niet gebruiken...

--
It is easy to love a country that is famous for chocolate and beer

  -- Barack Obama, speaking in Brussels, Belgium, 2014-03-26