Re: IPMI

On 09/27/2014 11:14 PM, Paul van der Vlis wrote:
op 26-09-14 15:11, Geert Stappers schreef:

Naar IPMI ben ik wel benieuwd.
Ik het subject aangepast en de thread gebroken.

Wat wil je weten?

IPMI is eigenlijk een klein tweede computertje in je kast, wat kan
toegrijpen op de hardware van de echte computer. Zie het als een trojan
in hardware uitgevoerd ;-)

Is een IMPI hetzelfde als het extra besturingssysteem zoals dat in (de grotere en nieuwere) HP Proliant-servers toegepast wordt? Volgens mij heeft het "computertje" dat de server in de gaten houdt, en de server eventueel kan stoppen of opnieuw kan installeren, enkel een aparte achteringang en geen ingang die direct via internet toegankelijk is. Die achteringang hoort volgens mij alleen via een apart netwerk toegankelijk te zijn dat zich achter een zwaar bewaakte firewall bevindt. Als dit computertje als trojan zou fungeren, dan is er volgens mij iets ernstig mis gegaan.

Groeten,
Jan-Rens.