Re: Metadata bestandenlijst

On Sun, 2014-09-28 at 11:52 +0200, Rutger van Sleen wrote:
On Sun, 2014-09-28 at 12:05 +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Kijk eens naar beets: http://beets.radbox.org/
>
> Misschien niet helemaal wat je bedoelt hoor: het is een CLI tool dat
> metadata uit audiobestanden leest en daarmee een match zoekt op
> musicbrainz.org. Aan de hand van de match worden bestanden dan
> aangevuld/verbeterd en weggeschreven. Ideaal om je muziek collectie
> netjes te maken. Alle metadata wordt opgeslagen in de bestanden zelf én
> in een sqlite database. Die laatste is dan weer eenvoudig te raadplegen
> met de tool zelf.

>Er zijn ook allerlei muziek-afspeel-programma's die dit volgens mij
> [...]

Rutger en Paul,

Dank je wel. De gedachte is dat ik een rapportage (een lijst met alle
beschikbare muziek bestanden) voor derde moet maken. Zie het als
verantwoording. Vandaar mijn verwijzing naar Calc. Save ik die als xls.
Kan ik de rapportage eenvoudig per mail doorsturen.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel