Re: Berichten van startende services

On Wed, Sep 24, 2014 at 05:40:10PM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Ik denk dat ik er nu eerst voor moet zorgen dat de meldingen van de
> services op het scherm komen wat aan de machine hangt. Als dat lukt dan
> verschijnen ze wellicht ook op de seriele console.

Inmiddels weten we dat het een heel speciale seriele console is.
Het is niet met tastbare kabel gemaakt.

Mijn inschatting is "video mode". Ik kan het mis hebben, maar lees verder.

De elektronica van het "out-of-band management gebeuren" moet "scherm"
en "serial port" gelijk houden. Dat betekent dat de video hardware
daar geschikt voor moet zijn. Er is dus een speciale video kaart.
Van die kan ik me voorstellen dat ie niet de sjieke font wisselingen
doet die kernels tegenwoordig doen. Daarom het advies om de video
mode van de kernel vast in te instellen.

Kernel parameter is 'vga'

Op http://pierre.baudu.in/other/grub.vga.modes.html
wordt "vga=791" als voorbeeld gegeven. Dat zou zestien kleuren
en 1024 bij 768 moeten zijn.

Doe er je voordeel mee.

Leven en laten leven