Re: missing some output

op 26-09-14 12:37, Geert Stappers schreef:

> Zo ver als ik het kan volgen, c.q. waar ik nu pas achter kom
>
> Legenda voor de tekening:
>
> C: Computer
> S2: Serial port 2
> SL: Serial line
> VT: VT100 (emulator)
> OM: Out-of-band Management, http://en.wikipedia.org/wiki/Out-of-band_management
> NW: netwerk aansluiting
>

> Tekening:
>
> C -- S2 ---- SL ---- VT -- OM -- NW
>

> Dat allemaal in dezelfde fysieke kast c.q. mainboard.

Correct, dat was mijn plan.

Die Out-of-band Management oplossing is overigens IPMI, en dan nog
specifieker: SOL (Serial over LAN).
http://en.wikipedia.org/wiki/Intelligent_Platform_Management_Interface
http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_over_LAN

In je schema mist wellicht nog de IPMI-client, die de SOL connectie hier
weer op mijn scherm zet. Ik gebruik afwisselend FreeIPMI en IPMItool, ik
heb nog geen favoriet.

Maar ik heb dus ook het Java programma "Redirection Viewer" gebruikt wat
uiteindelijk geen serial console bleek weer te geven, maar een raar
soort VNC.

Nu ik weer vrije IPMI tools gebruik zie ik het volgende via de serial
console:
- het starten van de machine
- het BIOS
- GRUB
- Een melding dat Linux start, en initrd
- GEEN meldingen van initrd (deze komen wel op het scherm)
- GEEN meldingen van startende services (maar die zie ik ook niet op
  het scherm, dit ligt dus wellicht niet aan de serial console)
- welkomst melding van Debian
- login prompt.

Met "het scherm" bedoel ik een VGA scherm wat aan de server hangt.

Er zijn nu dus twee dingen die ik nog wil uitzoeken:
- waarom geen meldingen van startende services?
- waarom zie ik de meldingen van initrd niet via de seriele console?