Re: Serial console, missing some output

On Thu, Sep 25, 2014 at 11:43:55PM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Dat verbaasde mij ook.

> Nee, gewoon init.d.

} in /etc/inittab:
> T1:23:respawn:/sbin/getty -L ttyS1 115200 vt100
> In de IPMI is ook vt100 ingesteld.

Ja, en dan voordat die getty wakker wordt. De "log in" werkt immers.
We zijn opzoek naar output die eerder dan de login prompt komt.

Waar TERM ingesteld is voor het opstart deel waar nu output gemist wordt,
weet ik zo ook niet. Waarschijnlijk in /etc/init.d/rcS, maar heb ik niet
verder onderzocht. Die /etc/init.d/rcS komt van deze regel
  si::sysinit:/etc/init.d/rcS
uit /etc/inittab

Een debug tip:

   logger herkenpunt T=${TERM} C=$(tty)_
of in ouderwetse syntax
   logger herkenpunt T=$TERM C=`tty`_
toevoegen aan /etc/init.d/rcS of de scripts daaronder.
En later dan kijken wat je gevangen hebt
   grep herkenpunt /var/log/syslog

Zo is te achterhalen of TERM op iets staat wat ook aan de andere kant
van de lijn begrepen wordt.

Mocht je "C=_" krijgen, dan was er geen TTY.
Dat hoeft niet de oorzaak van het probleem te zijn.
Dezelfde meting (debugging) dan op een werkend systeem uitvoeren
om zien of daar wel een TTY is.

> Maar ik ben nog achter iets anders gekomen. Ik heb de laatste tijd
> getest met een webinterface die in de IPMI van de server zit, en daarin
> zit een Java-applicatie die SOL (serial over LAN) doet.
       <knip/>
A.u.b. on topic blijven.