Re: Serial console, missing some output

op 25-09-14 23:07, Geert Stappers schreef:

> Mijn observating van het werkende voorbeeld:
> * System V init
> * Er zit kleur in, de "ok" uit '[ ok ] Activating swapfile swap...done.'
>   is groen.
> * De "ok", die pas bekend is als de actie klaar is, staat aan het begin
>   van de regel. Voor "serial output" is cursor verplaatsen "complex"

Dat verbaasde mij ook.

> Over de _niet_ werkende configuratie, met serial console:
> * Is dat misschien "systemd"?

Nee, gewoon init.d.

> * Wat is er voor "TERM" ingesteld? Zit dat ook aan de andere kant
>   van de serial line?

De environment variable $TERM geeft "xterm". Zelfs op de server waar
niet eens X geinstalleerd is.

Maar waarschijnlijk bedoel je dit in /etc/inittab:
T1:23:respawn:/sbin/getty -L ttyS1 115200 vt100
In de IPMI is ook vt100 ingesteld.

Maar ik ben nog achter iets anders gekomen. Ik heb de laatste tijd
getest met een webinterface die in de IPMI van de server zit, en daarin
zit een Java-applicatie die SOL (serial over LAN) doet.
Uit luiheid heb ik regelmatig die java-applicatie gebruikt in plaats van
vrije IPMI-tools.

Ik heb nu de indruk dat dat deze java-applicatie helemaal geen gewone
SOL (serial over ethernet) doet, of een andere vorm. Als ik nu weer met
OSS applicaties test, dan krijg ik andere resultaten. Ik zie nu
bijvoorbeeld geen meldingen van initrd meer via IPMI, en die staan wel
op het scherm aan de server. En de kwaliteit is een stuk minder, het
scherm wordt soms niet goed gewist.

Verder had ik met een "debian live" usb-stick gestart, en ik zag alle
output van die stick in kleur op het scherm via die java-applicatie.
Zelfs Gnome! En op die livestick is er natuurlijk niets geredirect naar
serieel. Ik heb dus wellicht verkeerd lopen testen met die
java-applicatie, want ik wil OSS-tools gebruiken.