Re: Serial console

op 25-09-14 13:24, Frans van Berckel schreef:
> Paul,

> Voor wat betreft het niet op een scherm verschijnen van de kernel
> output, heb ik reeds aangegeven dat je GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT=""
> moet aanpassen.

Maar dat is niet de oplossing, zie mijn andere berichten.

Op een vers geinstalleerde laptop staat er ook "quiet" en ik zie daar de
meldingen van startende services wel.

Ik heb de indruk dat de berichten van startende services op een snelle
machine niet getoond worden, en op een langzame machine wel.
Op een snelle machine is het wellicht ook minder zinvol, de berichten
schieten te snel voorbij. Dit ben ik nu aan het navragen op de
engelstalige debian-user lijst, nog geen reactie.

> Voor wat betreft de [...]- en [ok]-meldingen heb ik
> reeds aangegeven dat je GRUB_CMDLINE_LINUX="console=tty1
> console=ttyS2,115200n81" moet aanpassen.

De [..] meldingen zie ik wel (ik noem dat "de berichten van initramfs").
Dus daarmee geen problemen.

De [ok] meldingen zie ik niet (ik noem dat "de berichten van startende
services").

Als ik "console=tty0" in "console=tty1" verander, dan zie ik geen verschil.

> Wil je de bestaande grub configuratie niet aanpassen, doe het dan met e
> in Grub. Voor de duidelijkheid, check of dit werk bij de computer!

Zoals al gezegd: zonder dat "quiet" loopt hij om duistere redenen vast.

> Laat ons svp weten wat er anders is. Daarna kan je met serieel verder.

Bedankt voor het mee-denken.