Re: Serial console

Hallo Jan-Rens,

op 25-09-14 10:41, Jan-Rens Reitsma schreef:

> Bedoel je met "alles werkt" dat je bijvoorbeeld via ssh kunt inloggen

Inderdaad. De KVM virtuele machines starten bijvoorbeeld ook.

> of met je browser een webpagina op de server kunt zien?

Er is geen Apache geinstalleerd, dus geen webpagina.

> Bedoel je de melding van het opstarten van INIT: version 2.88 en de
> meldingen die vervolgens door init naar de console geschreven worden?

Nee. Ik bedoel de meldingen van initrd. Dat wordt door het kernel
geladen, helemaal aan het begin van het booten.
Het zijn van die meldingen met nummers ervoor, zoals in dmesg.

> Bedoel je de [...]- en [ok]-meldingen van init over het opstarten van de
> services?

Ja. Maar het bleek later dat deze ook niet op een scherm te zien zijn
wat aan de computer hangt.

> Zijn de services na het inloggen ook niet met
>
> # ps -edaf | grep <servicenaam>
>
> te zien?

Jawel, dan zijn ze er gewoon. Alleen de meldingen als ze starten zijn
niet te zien.

Ik wou die seriele console nu echt eens helemaal goed voor elkaar hebben
voordat mijn nieuwe server naar het data-center verhuist.

Maar het lijkt er op dat het probleem ergens anders ligt, dus niet aan
de seriele console.