Re: Berichten van startende services

op 24-09-14 16:03, Thijs Kinkhorst schreef:
> Dag Paul,

> I denk toch zeker dat dat moet met "quiet" zoals Frans zei,

Als je "quiet" weghaalt, dan krijg je veel meer meldingen van het
kernel. Volgens mij heeft het echter weinig te maken met de meldingen
die je krijgt van services.

Ik heb hier een laptop met Wheezy waarop ik wel de meldingen van
startende services zie, en waar toch "quiet" staat ingesteld als
kernel-parameter in /etc/default/grub.

> en als je
> systeem unbootable wordt dan is er toch iets anders misgegaan denk ik.

Het was reproduceerbaar.

> Je
> kunt overigens quiet ook verwijderen van de kernel command line als je in
> het grub-menu op "e" drukt.

Op die manier heb ik later ook getest.

Hij bootte toen niet, maar als ik er via grub2 "quiet" achter zette dan
ging het wel goed. Wheezy met 3.2 kernel. Tot hoe ver hij kwam was niet
zo goed te zien, want geen berichten van startende services.

Als ik nog wat meer tijd heb zal ik er nog wat beter naar kijken.