Re: Supermicro

On Thu, Sep 11, 2014 at 03:42:40PM +0200, Paul van der Vlis wrote:
> [...]
> Windows computer.
>
> In het verleden heb ik FreeDOS weleens geprobeerd op een andere
> Supermicro server, dat functioneerde toen niet.
>
> Dit zijn systemen die veel gebruikt worden onder Linux. Ik vind dan ook
> dat er een fatsoenlijke update tool zou moet zijn die ook bruikbaar is
> zonder Windows of MS-DOS.
>
> Ik wil daarom iedereen oproepen die overweegt een Supermicro server te
> kopen, eerst te informeren naar de BIOS update mogelijkheden bij
> Supermicro. Dat kan bij de leverancier of op het mailadres "support at

"vote with your wallet" zou het in het engels.

In het Nederlands is dan "Stem/kies met je portomonee".
Besef hoeveel koopkracht wij, Linux klanten, hebben.
En zet die kracht tactisch in voor nog meer effect.
Laat je leverancier weten wat jij met zijn (jouw) product doet.

Gewoon omdat jij over vier jaar, als je weer een computer koopt,
er dan _zelf_ het meeste plezier van hebt.

> Welke types Supermicro er zoal te koop zijn is o.a. te zien bij TWP. [2]
>
> Met vriendelijke groet,
> Paul van der Vlis.
>

> [1] http://flashrom.org/Flashrom

Dat is wel een stoer project.

> [2] http://twp.nl
>
> --
> Paul van der Vlis Linux systeembeheer, Groningen
> http://www.vandervlis.nl

Leven en laten leven