Supermicro

Hallo,

Ik koop meestal Supermicro servers en het updaten van het bios gaat
meestal prima met het Linux programma flashrom [1]. Maar nu heb ik een
type moederbord gekocht waarbij dat programma het board niet herkent.

Het vraagt daarom welke programmer het moet gebruiken en presenteert een
lijst met mogelijkheden. Ik weet niet welke programmer, en Supermicro
support ook niet. En uiteraard wil ik de boel niet vernielen.

Als ik Supermicro support vraag naar een oplossing dan hebben ze geen
oplossing anders dan een bootable USB stick maken met MS-DOS op een
Windows computer.

In het verleden heb ik FreeDOS weleens geprobeerd op een andere
Supermicro server, dat functioneerde toen niet.

Dit zijn systemen die veel gebruikt worden onder Linux. Ik vind dan ook
dat er een fatsoenlijke update tool zou moet zijn die ook bruikbaar is
zonder Windows of MS-DOS.

Ik wil daarom iedereen oproepen die overweegt een Supermicro server te
kopen, eerst te informeren naar de BIOS update mogelijkheden bij
Supermicro. Dat kan bij de leverancier of op het mailadres "support at
supermicro dot nl".

Welke types Supermicro er zoal te koop zijn is o.a. te zien bij TWP. [2]

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

[1] http://flashrom.org/Flashrom
[2] http://twp.nl