Persoonlijke instellingen kopieren

Hallo,

Ik heb een omgeving gemaakt waarbij de home directory van de user op de
server staat (via NFS). Bij het aanmaken van een nieuwe user zou ik
graag allerlei instellingen willen kopieren. Ik gebruik vooral Gnome en
Mozilla toepassingen.

Eerder deed ik dit door gewoon een aantal dotfiles van een andere user
te kopieren. Maar het probleem is dat er in de homedirectory soms ook
harde links naar de home-directory van de user komen, bijvoorbeeld in
~/.gtk-bookmarks. En er zijn meer problemen en punten van aandacht, denk
bijvoorbeeld aan de Gnome keyring in ~/.pki, die doet het natuurlijk
niet bij een andere user.

Wie kent een pagina met aanwijzingen hoe je zoiets het beste doet, of
kan er zelf wat meer over zeggen?

Ik heb tot nu toe alleen de Gnome sysadmin guide [1] gevonden maar dat
sluit niet echt aan. Wat ik graag zou willen is dus een user grafisch
configureren, de instellingen kopieren, het resultaat evt. nog wat
wijzigen (zoals verwijderen van ~/.pki) en dat dan gebruiken voor nieuwe
users. Maar misschien is dat echt een verkeerde gedachte....

Hieronder wat zaken die ik graag default wil instellen:
- instellingen van Gnome. zoals over vergrendelen van het scherm en de
  default applicaties en de bureaublad achtergrond
- instellingen van "advanced setttings", zoals of de filemanager het
  bureaublad beheert.
- instellingen van "bestandsbeheer"
- instellingen van "hoofdmenu"
- Icedove configuratie zou handig zijn, zodat je alleen nog maar
  naam, mailadres, username en paswoord hoeft te wijzigen.
- Iceweasel instellingen zou handig zijn, zodat b.v. de default
  startpagina meteen goed staat.
- Chromium idem.

[1] https://help.gnome.org/admin/system-admin-guide/