Re: Foto's gecomprimeerd mailen

On 09/07/2014 09:15 PM, Sjoerd wrote:
Jan-Rens:
Paul:
De foto's moeten gewoon eerst gecomprimeerd.

Wat bedoel je? Dat de foto's nog verder gecomprimeerd moeten worden
dan nu het geval is?

Er is een groot verschil tussen foto's bestemd voor afdrukken en foto's
bestemd voor schermweergave.

Dat weet ik.

Bij fotoprintbedrijven verlangen ze bestanden met hoge resolutie, maar
als ik per mail een foto zou ontvangen van 4000 pixels breed (zo breed
is mijn scherm bij lange na niet eens), dan kan die alleen komen van
iemand die er geen verstand van heeft; het komt amateuristisch over.

Dat weet ik ook. Ik heb het niet over het versturen van foto's van 4000x3000 px. Het hoeft volgens mij niet zo veel problemen op te leveren vijf of tien foto's van 800x600 of 600x450 px per e-mail te versturen omdat die meestal minder dan 50 kB groot zijn. Nog kleinere foto's zijn meestal minder dan 15 of 20 kB. In veel bulkmail zit volgens mij zo'n 50 tot 200 kB graphics.

Een foto voor schermweergave is in de orde van grootte van 100 kB, wat
dus ook het geval is bij foto's die je op het internet ziet staan.

Als ik het goed begrepen heb dan wil Paul de foto's nog veel verder comprimeren, totdat er minder dan 5 of 1 kB overblijft.

Mvg,
Jan-Rens.