Re: Foto's gecomprimeerd mailen

Hallo Jan-Rens,

op 07-09-14 16:35, Jan-Rens Reitsma schreef:

> Ik vermoed dat het versturen van een aantal berichten met een kleiner
> aantal foto's meer snelheidswinst oplevert dan het verder comprimeren
> van een groot aantal foto's in een enkel bericht.

Dat zou kunnen, maar een bericht vormt ook een geheel.

> Dat betwist ik nergens. Ik vraag me alleen af of het versturen van een
> lang bericht de slimste keuze is. Ik denk dat het slimmer zou kunnen
> zijn om dezelfde informatie dmv een reeks korte berichten te versturen.

Als het alleen om het efficient versturen van foto's ging, had je
wellicht gelijk.

> Wat bedoel je? Dat de foto's nog verder gecomprimeerd moeten worden dan
> nu het geval is? Wil je niet eerst uitzoeken of het verzenden van een
> reeks kortere berichten met kleinere aantallen foto's veel meer
> snelheidswinst oplevert?

Het lijkt me geen mooie oplossing.

> Dan verplaats ik dat plan naar een lagere positie op mijn
> prioriteitenlijstje.

Als ik zie hoeveel je tikt aan deze mailtjes, dan is het misschien toch
niet zo'n probleem.

Als tikken niet je sterkste kant is, zou je je misschien meer kunnen
richten op het moeilijkere werk, waarbij de aandacht meer ligt op
nadenken en lezen dan op tikken.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.