Re: Foto's gecomprimeerd mailen

Jan-Rens:
> Paul:
>
> Wat bedoel je? Dat de foto's nog verder gecomprimeerd moeten worden
> dan nu het geval is?

Er is een groot verschil tussen foto's bestemd voor afdrukken en foto's
bestemd voor schermweergave.

Bij fotoprintbedrijven verlangen ze bestanden met hoge resolutie, maar
als ik per mail een foto zou ontvangen van 4000 pixels breed (zo breed
is mijn scherm bij lange na niet eens), dan kan die alleen komen van
iemand die er geen verstand van heeft; het komt amateuristisch over.

Een foto voor schermweergave is in de orde van grootte van 100 kB, wat
dus ook het geval is bij foto's die je op het internet ziet staan.