Re: Foto's gecomprimeerd mailen

On 09/05/2014 11:40 AM, Paul van der Vlis wrote:
op 05-09-14 11:26, Jan-Rens Reitsma schreef:

Ik zag dat de afbeeldingen van 3000x4000 px van mijn (niet zo nieuwe,
goedkope) pocketcamera tussen de 2,7 en 6,0 MB groot zijn. De
afbeeldingen van 1,5 MB van je klant zijn dus niet groot te noemen.
Verder comprimeren, tot (ver) onder de 100 kB, levert volgens mij een
fors kwaliteitsverlies op.

Dat klopt, maar de foto's hoeven niet te worden afgedrukt, alleen op een
scherm bekeken.

Foto's van onder de 100 KB zijn goed genoeg denk ik. Maar mocht dat niet
zo zijn dan kan het wat worden bijgesteld.

Ik denk dat Marktplaats de foto's nog een converteert om ze aan het gewenste formaat op hun site aan te passen. Dat levert weer (een klein beetje?) kwaliteitsverlies op.

Wil je klant veel mailtjes, met een enkele afbeelding in de bijlage,
versturen? Of hoeft hij maar weinig mailtjes te versturen met veel
afbeeldingen in de bijlage?

Weinig mailtjes met vaak veel afbeeldingen.

Zouden je klanten tegen een limiet aanlopen omdat ze met sommige emails
te veel plaatjes in de bijage proberen te versturen? Dat probleem los je
met het verder comprimeren van de plaatjes niet op.

Ze lopen niet tegen limieten aan als ze 20 MB aan foto's versturen. En
dat zijn dan nog maar 14 foto's.

Met 100 kB zouden je klanten zonder probleem 200 foto's kunnen versturen begrijp ik.

Als die foto's gecomprimeerd worden zal
er dus al helemaal geen probleem zijn.

Als ze niet tegen een limiet aanlopen, wat is het probleem dan?

Ik zou liever iets anders willen dan een script.
Een plugin of een programma.

Als ik me niet vergis gaat het om een "gebruiksvriendelijke toepassing" (= GUI?) voor je klanten. Je kunt toch een GUI met de nodige toeters, bellen en ballonnen aan je script (laten) maken? Dan heb je een "programma". Is dat geen oplossing?

Ik zal binnenkort "shrunked-image-resizer" gaan proberen. Maar zoals ik
al schreef werkt de actuele versie niet met Icedove 24 uit stable.
Dus ik wacht nog even op Icedove 31.

Als je alleen een GUI voor een conversiescript nodig hebt, dan wil ik wel proberen om in mijn vrije tijd in Python (of eventueel in Java of Qt) een geschikte GUI voor je te maken. Ik heb nog geen ervaring met het ontwerpen van GUI's in Python (of in Qt).

(Eerlijk gezegd ben ik niet dol op het ontwikkelen van GUI's. Van origine ben ik namelijk geen IT'er maar een rekenaar.)

Groeten,
Jan-Rens.