Re: Foto's gecomprimeerd mailen

op 05-09-14 09:45, Germ van Ek | Esyst schreef:
> De beste oplossing zou volgens mij zijn om dit simpelweg niet te doen,
> en intern of extern een foto of bestand upload systeempje te regelen en
> dan een link hier naartoe maken in de mail.

Er zit wel wat in wat je zegt, maar ik geloof dat ik toch liever foto's
per mail verstuur. Dat is toch meer "private".

> Wil je toch via mail versturen, dan zou je nog via Nautilus een plugin
> kunnen maken die de geselecteerde bestanden comprimeert

Naar zo'n soort oplossing was ik dus op zoek.

> en vervolgens
> ofwel Enigmail aanroept met het gecomprimeerde bestand als parameter,
> ofwel zelfstandig de mail kan versturen.

Het lijkt me zinniger om het default e-mail programma op de computer aan
te roepen. Dat kan desgewenst ook encryptie regelen.

Weet hier iemand toevallig of je ook een webmail programma kunt
instellen als je default e-mail programma?

> Als je mail wilt sturen naar een ander bedrijf dan loop je toch al snel
> tegen mail grootte limieten aan,

Dat was vroeger wel een punt, maar tegenwoordig valt dat reuze mee.
Zeker als je de foto's eerst comprimeert.

Overigens gaat het om "private mail".