Re: Foto's gecomprimeerd mailen

On 08/25/2014 11:10 PM, Paul van der Vlis wrote:

Schalen is inderdaad ook een goede zaak, maar ik bedoel ook wel
comprimeren. Ik bedoel eigenlijk zowel schalen als comprimeren.

Met schalen win je volgens mij het meest. Wat je vervolgens, zonder te veel kwaliteitsverlies, met comprimeren kunt winnen hangt van de afbeelding af.

Met comprimeren bedoel ik de kwaliteit een beetje minder maken, wat erg
veel ruimte scheelt.

Een foto van 1.5 GB is dan opeens nog maar 30 KB.

Daar heb je volgens mij compressieroutines voor nodig die VEEL slimmer zijn dan wat convert met twee of drie parameters kan bieden.

Wat ik mis is dat er een e-mail wordt aangemaakt met deze foto's als
bijlage. Nu moet je ze toch nog eerst ergens tussen-opslaan.

Je zoekt dus een "vrije" plugin/add-on/extensie voor Thunderbird/Icedove en/of Evolution waarmee je een maximale grootte voor afbeeldingen in bijlagen kunt instellen en die te grote afbeeldingen beter comprimeert dan convert. Jammer dat zo'n vrije plugin (nog) niet bestaat.

Vriendelijke groeten,
Jan-Rens.