Re: unattended-upgrades doolhof

op 14-08-14 17:08, Paul van der Vlis schreef:

> [...]
> zoiets?
>
> Unattended-Upgrade::Origins-Pattern {
>         "${distro_id} stable";
>         "${distro_id} oldstable";
>         "${distro_id} stable-security";
>         "${distro_id} oldstable-security";
>         "${distro_id} stable-updates";
>         "${distro_id} oldstable-updates";
>         "${distro_id} stable-backports";
>         "${distro_id} oldstable-backports";
>         "${distro_id} ${distro_codename}-updates";
>         "${distro_id} ${distro_codename}-security";
>         "${distro_id} ${distro_codename}-backports"
> };
>
> Of zijn alleen de laatste drie regels ook al goed?

In de changelog van 0.79.5 (de versie in Wheezy) lees ik het volgende:
-----
- remove codename based matching example as this needs a newer
  python-apt than available in wheezy, thanks to Russell Stuart
-----

Het lijkt er op dat codenames zoals 'wheezy' niet werken. Er is een
nieuwere versie van python-apt waarin het probleem verholpen is, maar
daarvan is geen backport voor Wheezy.

> Ik lees in de bug dat Allowed-Origins zoals deze zinloos zijn, maar snap
> niet waarom:
> ${distro_id} ${distro_codename}-security;

Ik geloof dat ik het eindelijk begrijp. De onderste drie regels zullen
waarschijnlijk juist niet werken. Ik heb ze daarom maar verwijderd, het
is dit geworden:

[...]

oldstable wordt steeds genoemd, zodat de updates doorgaan als stable
oldstable wordt.

Tips zijn nog steeds erg welkom!