unattended-upgrades doolhof

Hallo,

Ik moet een client maken waarbij het updaten automatisch gaat,
unattended-upgrades lijkt echter nog niet zo eenvoudig. Ik hoorde ook
van een bevriende sysadmin dat het behoorlijk fout liep toen Wheezy
stable werd.

Zie bijvoorbeeld deze bug met fixes:

Ondertussen begrijp ik er niets meer van hoe ik het moet configureren,
zoiets?

Unattended-Upgrade::Origins-Pattern {
        "${distro_id} stable";
        "${distro_id} oldstable";
        "${distro_id} stable-security";
        "${distro_id} oldstable-security";
        "${distro_id} stable-updates";
        "${distro_id} oldstable-updates";
        "${distro_id} stable-backports";
        "${distro_id} oldstable-backports";
        "${distro_id} ${distro_codename}-updates";
        "${distro_id} ${distro_codename}-security";
        "${distro_id} ${distro_codename}-backports"
};

Of zijn alleen de laatste drie regels ook al goed?

Ik lees in de bug dat Allowed-Origins zoals deze zinloos zijn, maar snap
niet waarom:
${distro_id} ${distro_codename}-security;

Ik wil gewoon dat hij de updates doet zoals als ik "apt-get update;
apt-get dist-upgrade -y" doe. Het liefst zou ik "ALL" gebruiken bij
Unattended-Upgrade::Origins-Pattern, om dubbele configuratie te
voorkomen. Geen idee of dat kan.

Uiteraard wil ik niet dat hij alleen Jessie updates doet als het een
Wheezy client is, ook niet als Jessie plots stable geworden is.

Wat is het verschil tussen deze twee?
Unattended-Upgrade::Origins-Pattern{}
Unattended-Upgrade::Allowed-Origins{}

Heeft er hier iemand een configuratie waar hij over heeft nagedacht?

( Eigenlijk zou ik het nog fijn vinden als de upgrades een beetje zouden
achterlopen, omdat er fouten kunnen zitten in de updates. Dus dat ze
bijvoorbeeld pas na 2 dagen worden geinstalleerd. Dat is vast niet
mogelijk, wel? )

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.