radeontop met 100%

Hallo,

Ik heb hier een machine die altijd problemen gaf met full-screen video,
Het beeld en geluid liepen dan niet meer synchroon en het beeld haperde
regelmatig. Radeontop gaf dan 100% belasting van de GPU.

Maar met kernel 3.14 uit backports is dit probleem nu weg. en radeontop
blijft onder de 50%!

lspci zegt:
01:00.0 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI
Caicos [Radeon HD 6450]

Misschien heeft iemand anders hier ook wat aan.

Interessant aan de videokaart is overigens dat het een PCIe x1 kaart is,
hij past dus in elk PCIe slot. De machine heeft namelijk geen PCIE x16
slot, wat normaal is voor videokaarten. Mocht iemand het merk/type van
de kaart willen weten dan kan ik dat evt. opzoeken.