Re: Te snel

On Fri, July 25, 2014 14:58, Jan-Rens Reitsma wrote:

> Ik zou het niet weten. Ik heb zojuist in /var/log/boot gekeken of ik de
> dmesg regel:
>
> [    7.069172] intel ips 0000:00:1f.6: failed to get i915 symbols,
> graphics turbo disabled
>
> (over een probleem met het laden van de i915-module) kon vinden. Die
> regel verschijnt tijdens het opstarten telkens op mijn scherm. Hij staat
> altijd in dmesg maar hij komt nooit in /vat/log/boot voor.

Ik snap het probleem niet meer.

Het oorspronkelijk geschetste probleem was dat logberichten van OpenLDAP
(een userspace daemon) te snel voorbij schoten. Die berichten zie je niet
terug in dmesg. Mijn advies is om dan bootlogd te gebruiken, daar zie je
userspace messages wel in terug.

Nu heb jij het over een kernel space message in dmesg. Als je die
terugziet in dmesg, dan heb je toch helemaal geen fototoestellen nodig?

Groeten,
Thijs